pomala zipka ?

Tomas Pluskal plusik at pohoda.cz
Wed Mar 6 21:21:32 CET 2002

Zdravim vsechny,

mam v pocitaci 2 ATA-100 radice (1 ja desce a 1 jako pridavnou kartu).
FreeBSD je oba detekuje, vsechna zarizeni chodi. Na prvnim radici neni
zadny problem, na druhem radici mam harddisk (na 1. kanalu) a ATAPI ZIPku
(na 2. kanalu). U obou techto zarizeni mi nechodi DMA prenos a po bootu to
preskoci na PIO (i kdyz to pres sysctl nastavim na DMA, tak to skoci zpet
na PIO). U te ZIPky bych to chapal, ale ten disk urcite DMA umi (je to
Wester Digital 15GB 7200ot.). Ale i tak ten disk chodi celkem rychle (asi
3MB/s), jenze ta ZIPka chodi strasne pomalu (asi 50KB/s), ve windows
pritom chodi normalne. Napadlo me, jestli nejde nastavit nejak PIO mod
(PIO 0/1/../4), ale nikde jsem to nenasel.
Nevite nekdo jak na to ?

Diky

Tomas Pluskal