scrollovani, etc.

Roman Neuhauser neuhauser at mobil.cz
Fri Feb 15 13:08:55 CET 2002

> Date: Sun, 10 Feb 2002 22:32:11 +0100
> From: Martin Damasek <md.konf at centrum.cz>
> To: Roman Neuhauser <users-l at freebsd.cz>
> Subject: Re[2]: scrollovani, etc.
>
> On Sunday, February 10, 2002, Roman Neuhauser wrote:
>
> Dobry den,

> :-)))

    on tam sice byl smajlik, ale mysleno to bylo smrtelne vazne. u vetsiny
    softwaru, ktery pouzivam, se snazim ovladani soustredovat na pravou
    stranu klavesnice. docela dobre se mi to podarilo u w3m, muttu, a
    most (vsechno rozsirene varianty vi-like hjkl ruky).
    no, to jen tak na okraj.

> Teda, to je divne zamotane...

    ja jsem to spis zamotane popsal. chce to trochu casu, ono se to
    vsakne.

> No vsak ja nikomu nenutim, aby pouzival mcedit, ja jsem se pouze ptal,
> jak ho nainstalovat a proc to tak neni standartne.

    prvni otazku jsem snad zodpovedel (pokud neco neni jasne, ptejte
    se), pokud jde o tu druhou, to by asi bylo na dotaz na
    ports at freebsd.org. pokud byste si chtel rovnou zaplavat v hluboke
    vode, muzete zkusit podle Porter's Handbook vytvorit novou verzi
    toho portu, ktera by instalovala mcedit is v pripade, ze kompilujete
    s ncurses. (nezkousel jsem to, ale jediny pricetny duvod, proc se
    mcedit nekompiluje s ncurses verzi midc je ten, ze tam neco
    hapruje.)

> No, to by mohlo byt skoro na flame, coz rozhodne nechci, ale musim se

    ja teda zadny potencialni flame nevidim. :)

> priznat, ze to nechapu. Jak to muze byt prijemnejsi a rychlejsi?

    ja nevim. proste to tak mam. :)

> Ale ne. Prave me se linux prestava libit tim, jak se zacina snazit byt
> az moc user friendly (ruzne konfiguracni utility pro Xka apod.), coz
> mi nevyhovuje. Ale na druhou stranu FreeBSD mi prijde naprosto zmatene
> a neorganizovane. Asi je to jen prvni pohled, ale ted zezacatku to na
> me opravdu tak pusobi.

    nez jsem zacal s freebsd, mel jsem jenom par povrchnich znalosti
    linuxu (suse a rh). prislo mi strasne nelogicke, ze je neco
    v /usr/local/, neco v / ... Pak mi to tak nejak zacalo dochazet...
    Ale v podstate je to jenom o pristupu. Ani jedno neni "spravne" nebo
    "spatne".

> Hlavne ty porty/package - kazdy program si
> musim prekompilovat s dvaceti parametrama, byt pripojeny na internet a

    pokud jde o ty parametry: u komplikovanejsich baliku je dobre, ze
    tam je moznost vybrat si parametry, ne?

    a pokud jde o to pripojeni na internet: rpmka si bez toho taky
    nestahnete...

> stale nejak aktualizovat cele porty nebo co...

    to neni potreba.
    pokud se rozhodnete, ze si chcete nainstalovat verzi X nejakeho
    softu z portu, a vase kolekce portu obsahuje verzi X-3, muzete
    udelat dve veci: updatnout skeleton jenom toho jednoho portu, nebo
    cele porty. pokud udelate to prvni, tak ten port pochopitelne nesmi
    zaviset napr. na verzich knihoven novejsich nez mate v portech,
    nesmite instalovat jiny soft, ktery ocekava tu starsi verzi...
    proste normalni zavislosti mezi verzema.

> Proste je to takove podivne. V linuxu je to naprosto jasne - stahnu si
> src a ten si prekompiluju.

    to jde (u dobre napsanych programu) v *BSD taky. takze tenhle
    argument pada. :)

> Nebo si stahnu .rpm a bezproblemu nainstaluju.

    No, tak tenhle argument taky neplati. Ale nebudu se tu rozepisovat
    se svyma anabazema pri hledani nekonecneho retezce zavislych
    rpmek... Pohadka o kohoutkovi a slepicce je proti tomu hadr.

> Zadne napul ocesane verze jako ve FreeBSD, proste tak, jak by to
> clovek cekal.

    Eh, vy jste narazil na vic takovych pripadu jako u midc, ze
    to opravnuje ke generalizaci? :)

--
Roman
Sel pantata / na prasata / boubelata / RATATATA!