ntpd - nakopnutie

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Feb 8 00:09:25 CET 2002

Hubert Polacek wrote:

> Mam server, ktory ma plny pristup do internetu, a ktory synchronizujem
> cez  ntpdate ntp.bts.sk. Toto funguje.

> Myslel som, ze najlepsie by bolo spojazdnit na proxy ntpd (co som si
> myslel, ze mi umozni spustat z tych druhych serverov prikaz ntpdate
> proxy.server). Ocividne som pri mojej znalosti anglictiny nepochopil, ze
> ide o 2 rozdielne sluzby, mohli by ste mi nacrtnut sposob, ako
> synchronizovat tie dva servre vnutri siete ?

	Aha. Na tom proxy serveru skutecne spustite ntpd. Samozrejme ze
stejneho stroje prestanete pouzivat ntpdate. A z onech dvou stroju
zacnete pouzivat ntpdate smerem na onu proxy.

	Proxy by se tak mela stat stratum 2 serverem (ntp.bts.sk je stratum 1).

	Pokud mate dojem, ze ntpd v teto konfiguraci nefunguje, spustte na
stejnem stroji program ntpq a zadejte prikaz 'peers' - tim se dozvite s
kym ntpd komunikuje a co si o nem mysli.

Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz