FreeBSD -CURRENT

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Sat Jan 19 21:33:13 CET 2002

Milos Urbanek wrote (2002/01/18):
> chtel bych se zeptat, jestli jste uz nekdo zkouseli stavajici
> FreeBSD -Currrent.

Tak trochu, ted jsem delsi dobu system neaktualizoval (mam z 01/11/10).

> Zajimalo by me, jestli tam uz funguji rozumnym zpusobem thready,
> (tj. rozumne rychle, pry je tam nejaky novy scheduler..)

KSE? Spolecne se SMPng stale v hlubokem vyvoji. Zatim bych
o realnem nasazeni -currentu ani neuvazoval.

http://www.freebsd.org/~julian/
http://www.freebsd.org/~jasone/kse/
http://www.freebsd.cz/smp/

> pripadne v jakem stadiu vyvoje jsou acls a capabilities + pripadny
> stav integrace acl&capabilities v userlandu (jestli treba uz programy
> jako init apod jsou predelany, aby pouzivaly capabilities).

ACL docela jo, na FFS se daji zapnout a setfacl a getfacl
v systemu jsou. (man acl)

Capabilities jsou zatim v -currentu jen castecne (dokumentace a trocha
kodu v jadre), user land tam zatim neni vubec. Pry toho maji uz o dost
vic, vcetne prvnich zasahu do userlandu, ale v -currentu to jeste neni.
Na http://www.TrustedBSD.org/ by melo byt vic a mozna i nejake patche.
(man cap; man posix1e)

Mozna by stalo za to se trochu bliz podivat na commitnute LOMAC - Low
Water-Mark Mandatory Access Control, http://opensource.nailabs.com/lomac/.
Zatim z toho ale moc moudry nejsem. (man lomac)

Brzo by uz mela byt nova zprava, ale zatim se podivejte na listopadovou
http://www.freebsd.cz/news/status/report-november-2001.html.

Zalezitosti okolo POSIX1e jsou ale myslim na docela slusne ceste,
protoze na to ziskali dost slusnej grant, tak se snazej ;-)
Nejvic se mi libi, jak si davaji zalezet na dokumentaci ;-)