ssh2

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Wed Jan 9 18:43:56 CET 2002

Ladislav Kostal wrote (2002/01/07):
> Aky vyznam ma potom ssh-agent?

Ten ssh2 v subjektu ma nejaky vyznam, nebo je to jen obecny dotaz
na ssh? Ja identity pouzivam jen v ramci ssh1, tak jsem zapochyboval,
jestli u ssh2 nenanastala nejaka zmena, ale to doufam ne...

ssh-agent ma vyznam, pokud je identita s passphrase.
Kdyz ssh-agent nebezi, je nutne pri kazdem prihlaseni
psat opakovane passphrase pro desifrovani identity.
Kdyz ssh-agent bezi, pres ssh-add je mozne identitu
desifrovat a pri prihlasovani ji ssh-agent doda
desifrovanou a neni nutne opakovane passphrase
psat, staci jen pri spusteni ssh-add (az do kill ssh-agent).
Je to posun od moznosti ukradeni souboru nekam jinam.

Pokud je identita bez passphrase, ssh-agent asi opravdu
zadny vyznam nema, ale neni to moc doporucovany zpusob,
protoze ukradeni souboru s identitou znamena automatickou
moznost prihlaseni bez znalosti dalsich skutecnosti.