Podivna hlaska pine.

Martin Horcicka horcicka at freebsd.cz
Mon Jan 7 09:31:58 CET 2002

Ahoj,

Martin Salač (2002-01-07 08:40 +0100):

> Postak pine mi uz na druhem stroji ukazuje tuto hlasku:
> [Mailbox vulnerable - directory /var/mail must have 1777 protection]

PINE ma trochu jine predstavy o pravech u adresare /var/mail, nez standardni
instalace FreeBSD, ktera ma tusim:

drwxrwxr-x   2 root      mail         512 Jan  7 09:02 .

On rve proto, ze nema prava na vytvoreni zakykaciho souboru
/var/mail/<mailbox>.lock, ovsem zamyka i pres flock(2) stejne jako dorucovatel
mail.local, takze pokud neni /var/mail namountovane z jineho stroje pres NFS,
bude se to zamykat spravne a lze pouzit volbu k vypnuti teto hlasky:

Setup/Config/Advanced User Preferences: quell-lock-failure-warnings

Pokud je ovsem /var/mail na NFS svazku, je nutne skutecne zmenit prava na
1777.

Martin