cvsup

Robert Schlesinger robert at schlesinger.cz
Fri Jan 4 19:37:00 CET 2002

Nevim, jeslti to s tim souvisi, ale tady predavam jeden zajimavy mail:

Tohle prislo v konferenci spravcu siti AVCR:

Mili kolegove,

v logu nasich firewallu vidime v poslednich dnech hodne utoku
na portu 22 (SSH). Neco o tom pisou i CERTi, konkretne
http://www.cert.org/advisories/CA-2001-35.html . Bohuzel neprilis
konkretne.

Do FZU to prislo v nasledujici podobe. Soustavny sken na portu 22
postupne na jednotlive adresy, na kazdou dvakrat. Z nich si to vybralo
jeden na kterem byl OpenSSH-1.2.2, na nej stovky pokusu az se to
nejak prorazilo. Jine verze SSH to jenom osahlo a nechalo v klidu:
SSH-1.5-1.2.26 SSH-1.5-1.2.27 OpenSSH_2.3.0p1 OpenSSH_2.9.9p2 .
Tim nerikam ze ty jine verze jsou bez diry. Proste takhle to u nas
probehlo. Kraknuty pocitac - byl to linux - byl potom vyuzit k dalsim
utokum mimo nasi sit.

Rychly test jaka verze SSH je na danem stroji:

telnet ten-stroj 22

To je vsecko, treba to nekoho bude zajimat.