Disky pod fBSD (vykon)

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Wed Dec 19 15:59:04 CET 2001

Cejka Rudolf wrote (2001/12/19):
> Treba koupit nove a rychlejsi disky, misto 8k/1k bloku zkusit
> 16k/2k bloky, pridat vic pameti, mit nainstalovane jadro
> s DIR_HASH ze zdrojaku starych maximalne mesic... Co rika iostat?

Jo a jeste samozrejme mit radsi zapnute soft-updates nez async.
Standardni meta-sync data-async uz vubec ne. A jeste si zkontrolovat
vfs.vmiodirenable=1 ;-)

Ted jsem na jeden motiv :-) zkusil srovnat find + sync ve FreeBSD -current
s UFS+SU a debianovskem Linuxu 2.4.2 s ext2fs. Masina s FreeBSD je slabsi
(733 MHz + 256 MB RAM + Maxtor 92041U4 20 GB vs. 860 MHz + 3 GB RAM
+ QUANTUM FIREBALLP KA18.2 18 GB - ty disky nevim, ale myslel bych si,
ze Maxtor bude pomalejsi nebo podobny jako Quantum; oboji na UDMA33)
a systemovy find na jedny zdrojaky trva 0.070 vs. 0.035 (vse bylo
v cache, nechtelo se mi z ni ty adresare vytloukat), ale find + sync
uz je v obracenem stylu 0.300 vs. 0.700 (aktualizace atime).

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science