Zalohovaci SW

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Sun Nov 11 21:33:48 CET 2001

Tomas Podermanski wrote (2001/10/31):
> 	rad bych se zeptal zda nema nekdo prakticke zkusenosti se
> zalohovacim SW afbackup (http://www.afbackup.org/), poprpade zda by nemohl
> nekdo doporucit nejaky jiny SW pro zalohovani na bazi client-server (tedy
> jeden server na ktery se vse zalohuje).

Ja pouzivam amandu, ale moc radost z ni nemam. Jeji vyvoj je opravdu
spis ve slibech nez v cinech a stale nema ani rozumne zalohovani na
vic pasek. Navic se mi zda svym chovanim mirne ujeta. Kvuli jedne
zaloze je schopna kazdy disk projet treba trikrat: Nejdriv zjisti
velikost plne zalohy, pak velikost inkrementalni zalohy a nakonec
udela nejakou zalohu naostro. Nedokazu si to moc dobre predstavit
v nasich podminkach, takze ji mam dost silne opatchovanou, abych
mohl zalohovat jednopruchodove, ale ted mi chybi rozumna moznost,
jak ji donutit k inkrementalni zaloze - musel bych ji patchovat dal.

Takze na afbackup uz jsem se chtel taky podivat, jen kdybych mel vic
casu. Na afbackup je moc pekne, ze umi rozdelit zalohu na vic pasek
a rucni volba mezi plnou a inkrementalni zalohou je myslim taky v pohode,
ale ma vlastni format ukladani dat na pasku (mam radsi, kdyz ji muzu
extrahovat bezne dostupnymi utilitami) a neumi a nebude umet data
meziukladat na vyrovnavaci disk a nevsiml jsem si ani rozumneho
ovlivnovani rychlosti toku dat. Kdo ma pasku s rychlosti do nekolika
malo MB/s, tak mu to je asi jedno, jenze ja zalohuju nad 10 MB/s
a rad bych ji co nejvic setril, takze bych byl rad, kdyby rychlost
zalohovani nemusela byt prilis zavisla na vlivech, ktere nemuzu
ovlivnit primo na zalohovacim serveru.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science