chytre zjisteni stavu pripojeni do internetu

azzi at centrum.cz azzi at centrum.cz
Tue Oct 9 10:40:18 CEST 2001

Dobry den,

omlouvam se za tento prispevek ktery primo nesouvisi s freebsd.
Resim problem jak inteligentne zajistit aby muj wwwoffle [offline proxyserver]
vedel ze je sit pripojena do internetu.

topologie..
server s bezicim wwwoffled je v siti a ma jako gate nastavenu IP 10.0.1.1 coz
je jednoduchy [FreeSCO] linux router s dial-up modemem.

Pripojeni k internetu zvedam na tomto modemu rucne skrze www stranky
administrace "routeru".

Hledam reseni jak uspusobit wwwoffle tak aby byl pokud je dial-up schozen ve
stavu offline [prikaz wwwoffle -ofline] a pokud je dioal-up nahozen tak
autodial [wwwoffle -autodial].

jedno reseni mne hned napada.. treba ping na nejakej server na internetu a
pokud bude uspesnej tak spustit odpovidajici prikaz. takovyto script bych dal
do crontab a bylo by. Je to ovsem dobre reseni. Neni to prilis zbytecne kazdou
minutu posilat ping na gate a ten zas zkousi internet ?

Nenapada vas inteligentnejsi reseni?

Dejkuji za odpovedi .. Petr Michalec

E-Mail: azzi at centrum.cz