Server

David Navara davidconf at nuabi.com
Thu Sep 20 11:35:49 CEST 2001

Ja jsem toto trochu resil, prohlizel jsem si seznamy 'ports' na
www.freebsd.org a dival jsem se na stranky ruznych mail a ftp serveru a
intuitivne jsem vybral [qmail] (http://www.qmail.org/) a [proftpd]
(http://www.proftpd.org/). Krom toho, ze vypadaji, ze maji podporu a ze
jejich vyvoj pokracuje, tak jsem o nich uz od nekoho slysel a navic oba
umoznuji autentifikaci nezavislou na systemovych uzivatelich (neni dobre
posilat nekryptovana POP3 a FTP hesla pres sit, kdyz jsou to soucasne hesla
k systemovym uctum, ktere jinak peclive pouzivate jen pres ssh). Oba by mely
umoznovat autentifikaci na zaklade db tabulek uzivatelu (na mysql), ja jsem
si zatim rozbehl autentifikaci na zaklade autentifikacnich souboru se
strukturou podobnou /etc/passwd.

Zdravim,
David Navara