prava na UNIXu

Pavel Hlubik hlubik at dashofer.cz
Mon Sep 10 22:55:15 CEST 2001

> 	Krome toho musite opustit Netware pohled ve kterem se z
> uzivatelu delaji
> skupiny podle jejich "prirozeneho" pracovniho zarazeni a pak se skupinam
> pridavaji prava a zvyknout si na pohled UNIXovy, kde se skupiny
> zakladaji prave za ucelem sdruzeni lidi pro prideleni prav do jednoho
> zcela konkretnih adresare. Pokud chcete pridelit uzivatelum pracujiicim
> v Marketingu, Obchodu a Technikum prava do adresare, vytvorite nikoli
> tyto tri skupiny, ale jednu skupinu, do ktere date vsechny prislusne
> uzivatele a ktere pridelite prislusna opravneni. Pokud o adresar vedle
> [...]
Prave si davam panaka a mam preci jenom otazecku. Ze si budu muset zvyknout
je mi jasne. Ale poradte mi, narychlo pro jednou, jak to mam udelat, kdyz
potrebuji mit lidi  rozdelene do 3 kategorii. Psavci, ctenari a bez
pristupu. At si s tim hlavu lamu jak chci, vychazi mi to porad na jednogho
psavce->user(rw), ctenari -> group(r), bez pristupu -> others(nic), tj.
prava 640. Ale jak to dokopu k vice psavcum, na to ne a ne prijit.

Zatim diky.

Pavel Hlubik

Verlag Dashofer
Na Prikope 18, P.O.Box 756