prava na UNIXu

Petr Holub hopet at ics.muni.cz
Mon Sep 10 18:00:10 CEST 2001

> 	Samozrejme, existuje moznost vetsi granularity prav - FreeBSD 5.0
> (RELEASE ne drive nez za pul roku) snad jiz bude mit hotovu podporu acl
> (Access Control List) a uz dnes je mozne jemnejsi granularity prav
> dosahnut nad nekterymi jinymi filesystemu nez je ufs - napriklad afs je

No - pokud jsem si vsiml, tak s releasem to vypada, ze spis nejdriv za rok
(podle toho co probehlo announce listem - presneji receno November 2002
- hlavne v dusledku zpozdeni takovych projektu jako SMPng, bez kterych
petkovy release nema smysl...).

Takze by mne zajimalo, jestli se nekdo nepokusi to jeste nejak portnout
do 4koveho release (btw: puvodni verze se jmenuje TrustedBSD -
http://www.trustedbsd.org/,
nez se to mergenulo do -currentu).

Jinak AFS - jsou v soucasne dobe 2 moznosti:
arla (v portech)
openafs (http://www.openafs.org/)
Arla docela chodi, ale jako server bude mnohem lepsi to OpenAFS. Taky
ale nevim, v jakem je stavu, ale budu to muset v blizke dobe vyzkouset,
protoze my AFS chodime pomerne ve velkem, takze bych pak dal vedet...
(prip. pokud mate nekdo zkusenosti, tak dejte taky vedet)

Petr

                            Petr Holub
CESNET z.s.p.o.                       Supercomputing Center Brno
Zikova 2                             Institute of Compt. Science
10200 Praha, CZ                               Masaryk University
Czech Republic                     Botanicka 68a, 60200 Brno, CZ
e-mail: Petr.Holub at cesnet.cz              phone: +420-5-41512278
                                       e-mail: hopet at ics.muni.cz