X - suid roota

Petr Michalec azzi at centrum.cz
Fri Sep 7 08:05:31 CEST 2001

Dobry den,
jiz jsem psal dotaz na stejny problem, bohuzel po nekolika dnech
jsem nenasel odpoved a tak to dnes jeste upresnim.

> Prave jsem nainstaloval nove freebsd 4.4 rc2 a rozchodil Xka pod
rootem. Xka jsou XF86.3.xxx a fungujou i pod mojim uzivatelem.

Do teto chvile jsem maximalne spokojen. Jelikoz Tyto xka
nepodporujou zrovna nejlepe moji grafiku a nastaveni optim.
rozliseni se zrovna nedari, spoustim sysinstall a instaliju XFree
4.xx , ty jsou na tom opoznani lepe jak mam overeno z jinych OS.

Provedl jsem konfiguraci s xf86cfg -textmode [beznej textmode X
nabehlo ale nic se nespustilo.]

Pod rootem je vse v poradku, pak zkousim usera co je jen ve skup
wheel. A TADY JE PROBLEM.

zastavi se to okamzite s chybou.

Nemohu orevrit soubor /var/log/XFree86.0.log

ten soubor ma prava rw-r--r--  takze se neni cemu divit.
zousim mu upravit prava na rw-rw-r-- a znovu tukam startx

ted to proslo a hned to pet zastavuje. na

Xserver must be run as suid root!

Takze je to jasny.. tak a ted jsem na tenkym lede.. Jak dat prava
uzivateli aby si zpustil Xka ktera bezi pod suid roota?

Proc to pod XFree 3.xx  slo a pod 4.xx to nejde ?

Jiste prsty  by v tom mohlo mit nastaveni v /etc/X11/ kde je cosi
o Xacces.. atp..  Jsem novacek ve FBSD tak to moc neznam..

Mate pro mne radu ?  diky vsem

url=http://www.paegas.cz/twistcz.htm

-----