power mac G4

Lukas Smiga smiga at wwx.cz
Thu Aug 30 12:20:28 CEST 2001

on 29.8.2001 17:18, Radim Marek at radim at radim.cz wrote:

> Ahoj,
>
> mate nekdo zkusenosti s provozem FreeBSD na %subj% HW. Jde mi o podporu
> jednotlivych komponent, Gigabit ethernetove karty. V jakem stavu je
> portace FreeBSD na tuto platformu?
>
> Zajima me podpora multimedii, protoze bych chtel vyuzit jako workstationu
>
> S pozdravem
>
> Radim 'Grazzy' Marek

Omlouvam se, jestli neco neni presne, ale snad to pomuze...

Ja mam jenom iMaca, ale situaci docela sleduji, takze bych pockal na MacOS X
dot jedna, protoze vam zustane nativni apple system, ktery je z vetsiny
postaveny prave na FreeBSD. Pokud nechcete jejich komercni system, apple
organizuje svou open source variantu Darwin, coz je v podstate jadro MacOS
X, ktera je bez patentovaneho GUI Aqua a dalsich veci, ale spustite tam
XFree a je to zadara. Portu FreeBSD se diky uvedenym skutecnostem asi
nedockate, proc neco delat dvakrat. Taky je zajimave sledovat projekt
OpenPackages, ktery se snazi sjednotit userland vsech BSD systemu (tedy i
Darwin a MacOS X). Ohlasy jsou zatim docela dobre...

http://www.darwin.org
http://www.apple.com/macosx/
http://www.openpackages.org

Lukas Smiga