"easy boot manager" + win

Vladimir Mencl, MK, susSED mencl at nenya.ms.mff.cuni.cz
Tue Aug 21 13:31:04 CEST 2001

On Tue, 21 Aug 2001, Michal Kutnohorsky wrote:

> ahoj,
>
> mam 2 disky
>
> 1. FreeBSD 4.3 R
> 2. WIN 98

Moje zkusenost mi rika, ze MS produkty maji velmi vazne problemy
nabootovat, pokud je pred jejich diskem disk, na kterem neni zadna
partition, ktere by rozumely (tj. napriklad jsou na disku 1 a na disku 0
je pouze FreeBSD).

DOS se jeste da ukecat tak, ze se mu poedituje boot-sector a prepise se
v nem cislo disku z 0x80 na 0x81. (ci jak to tam presne vypada.) (je tam
v boot-sectoru polozka, ktera rika, na kterem disku ten bootsector je.)

WinNT jsem neukecal, stejny zasah by bylo potreba udelat i v ntloaderu -
a do nej uz nevidim.

Win98 nevim - stejne je to jen dos s grafickym rozhranim, tak treba
zasah do bootsectoru zafunguje.

Ja jsem to nakonec vzdal a preswitchoval SCSI ID, aby MS disky byly
napred a FreeBSD az za nimi.

		Vlada