nove FreeBSD , instalace, volba

Petr Holub hopet at ics.muni.cz
Tue Aug 21 13:10:24 CEST 2001

> Zajimal by mne take vztah portu stabilni verze vuci balikum z
> novejsi pripadne current verze. viz muj predchozi email.

Bez problemu (kdyz se napr. synchronizuji porty, tak se na
stable verzich stejne synchronizuje current verze portu).

> Vim ze ma vyjit 5.0 current verze a ze koncem srpna vyjde 4.4
> verze -stable.
> Muzete mi popsat strucne rozdily, jak moc je -stable stara
> (defakto nekompatibilni s novejsimi porty software).
> Jak je to se stabilitou vetve current.

No - to u FreeBSD byva typickym zadrhelem pro nove prichozi.
Verze -current je vlastne urcena pouze pro vyvojare a pokud
chcete pocitac na praci a ne na ladeni, tak se _silne_ doporucuje
pouzivat vetev -stable. Proste -current jen na vlastni riziko
(a to riziko je pomerne vysoke...).

Jinak releases se generuji jako snapshot z vetve -stable (tj.
az se objevi release 5.0, tak se vetev 5.0 stane -stable a
vyvoj bude pokracovat ve verzi 6.0, ktera se stane -current).
Jinak v obdobi, kdy se vytvari release je na nejakou dobu
uvalen na -stable vetev zamek, aby se z toho ten release dal
udelat (pokud se nemylim tak prave ted je zamcena, kdyz se
geeneruje release 4.4). Jinak doporucuji nainstalovat bud
verzi 4.3 s patricnymi bezpecnostnimi zaplatami, nebo pockat
na uvolneni 4.4 (uz by to nemelo trvat moc dlouho - ale jeste
porad se v konferencich objevuji nejake vychytavky chybicek).
Nekteri lide pak po nainstalovani provadi upgrade na posledni
-stable (resp. delaji to pravidelne treba 1x za tyden), jini
si ponechaji dany release a instaluji pouze bezpecnostni
zaplaty (kteri tomu nemohou obetovat tolik casu - protoze i ve vetvi
-stable se z casu na cas objevi nejaky ten zadrhel pri kompilaci).

S pozdravem

Petr

                            Petr Holub
CESNET z.s.p.o.                       Supercomputing Center Brno
Zikova 2                             Institute of Compt. Science
10200 Praha, CZ                               Masaryk University
Czech Republic                     Botanicka 68a, 60200 Brno, CZ
e-mail: Petr.Holub at cesnet.cz              phone: +420-5-41512278
                                       e-mail: hopet at ics.muni.cz