ipf a ipfw

Josef Pojsl jp at tns.cz
Tue Aug 14 12:44:56 CEST 2001

Ahoj,

> IPFW je vec primo FreeBSD a take tam jiste zustane.
> IPF je veci obecnejsi a jelikoz autor ted zacal pozadovat polatneni GNU
                                                            ^^^^^^^^^
Nejak mi nedochazi, jake slovo tam spravne melo byt...

> licence na celou BSD komunitu s nasledkem:
> OpenBSD IPF uplne vyhodila a pracuje na vlastnim reseni

Na OpenBSD se to porad da nainstalovat, je to udrzovano jako
port IPF.

> FreeBSD vyhodila IPF do podoby modulu, cim tento problem prenesla na uzivatele..

To je docela v poradku, a vubec to neprekazi, jako modul to funguje vyborne.

> Dnes si zase rekl, ze je BSD licence lepsi a tak to muze pouzit kazdy,
> kdo nema GNU licenci... Co bude zitra? A kdo vi, co na to vyvojove
> tymy...

Presneji, IPF se neda uvrhnout pod GNU licenci (a prakticky ani zadnou jinou).
Nedovedu si predstavit, komu by to mohlo vadit, krome autora, ktery to ovsem
striktne odmita. Krome tohoto omezeni je posledni IPF zcela free.

<IMHO>
Pres vsechnu uctu, kterou chovam k FreeBSD, je IPF lepsi nez IPFW,
promyslenejsi a ucelenejsi reseni. Neznam lepsi stavovy filtr (ani komercni).
</IMHO>

Pepa Pojsl