xfree86 4.1 a prepinani klavesnice

Roman Pavlik roman.pavlik at skynet.cz
Thu Jul 19 12:41:25 CEST 2001

Dobry den,

pri konfiguraci XF86 verze 4.1.0 na FreeBSD 4.3 jsem narazil na nasledujici
problem pri prepinani klavesnice ceska/anglicka.

Na FreeBSD 4.3 jsem nainstaloval binarni distribuci XFree86 4.1.0 kompilovanou
na FBSD 4.2, kterou lze nalezt na ftp://ftp.xfree86.org.

Po definici ceske klavesnice v konfiguraci XF86 bych ocekaval, ze uzivatel
bude mit k dispozici prepinani mezi ceskou a anglickou klavesnici.

V konfiguraku /etc/X11/XF86Config mam tedy nasledujici definice:

Section "InputDevice"
        Identifier  "Keyboard0"
        Driver      "keyboard"
        Option "XkbRules"   "xfree86"
        Option "XkbModel"   "pc101"
        Option "XkbLayout"  "cz_qwerty"
        Option "XkbOptions" "grp:ctrl_shift_toggle"
EndSection

Bohuzel vysledek je ten, ze ceska klavesnice funguje ok, ale po prepnuti
(ctrl+shift) je misto anglicke klavesnice nadefinovan nejaky blabol, misto
nekterych cislic se zobrazuji zavorky [{}, misto znaku kontrolni sekvence.

Poradi mi nekdo co s tim?

Diky,
--
Roman Pavlik