Free-Open-Net?

Michal Mertl mime at traveller.cz
Mon Jul 9 09:10:23 CEST 2001

On Mon, 9 Jul 2001, Dan Lukes wrote:

> [...]
> nobody 240    1  238 18eb000    0 RN    71973:09.60 dnetc
>
> kde je videt, ze oba dva procesu patri do jedne process-group (PGID=1)
> a soucasne (ze sloupce 'C') je videt, ze kazdy bezi na jinem processoru:
>
> PID USERNAME PRI NICE SIZE  RES STATE C   TIME   WCPU    CPU COMMAND
> 240 nobody    99  20  732K 120K CPU0  0 1199.6 98.19% 98.19% dnetc
> 238 nobody    99  20  748K 364K RUN   1 1195.2 97.46% 97.46% dnetc
>
> (duvod proc nejsou oba dva 'RUN' je samozrejme ten, ze 'RUN' je 'top',
> ktery tento listing zobrazuje).
>
> 	Takze se zda, ze o tvem prohlaseni ohledne SMP by se dalo s uspechem

No jo. Vlastne u dnetc to funguje. Toho jsem si taky vsiml.

Ale napr. kdyz pustim ApacheBench, tak mam jen 50% cpu load (a disk i
sit jsou v pohode).

Protoze tomu, jak je to SMP udelano, nerozumim, tak jsem jen opakoval, co
jsem nekde slysel (jak to, ze linux je v tomto ohledu lepsi, tak to, ze
(jak jsem si vylozil) jeden naforkovany proces (tj. vic procesu) bezi v
danou chvili vzdy jen na jednom CPU. Mozna bych si na to mel davat vic
pozor, ale pokud bych mel rikat jen to, cim si mohu byt absolutne jist,
tak bych toho moc nenakecal :-).

Uz dlouho se chystam se na to zeptat nekoho od FreeBSD, tak to asi udelam.

> 	Ja bych dokonce rekl, ze hlavni nevyhoda SMP na FreeBSD 4.X je OPACNA
> nez popisujes - procesy na procesor rozhazuje prilis nahodne, protim za
> urcitych okolnosti by bylo vyhodne preferovat jiny zpusob.

Na podobne stiznosti na freebsd-question nebo -stable reaguji tim, ze
system to bezne zvladne lip, nez kdyz mu to clovek rekne. Ale asi existuje
situace, kdy by to clovek chtel ridit sam.

--
Michal Mertl
mime at traveller.cz