kde mam co zmenit, abych se mohl pres ssh clienta prihlasit na freebsd masinu s rootovskymi pravy?

Vladimir Mencl, MK, susSED mencl at nenya.ms.mff.cuni.cz
Fri Jun 8 16:33:08 CEST 2001

On Fri, 8 Jun 2001, Keklak Peter 01 wrote:

> [...]
> mohl pres ssh clienta prihlasit na freebsd masinu, kde mam nastaveny
> prava roota ( UID=, GID=0 ) ? Dokud jsem mel normalni uid a gid vse
> fungovalo normalne, ale nemohl jsem na systemu nic delat. Pak jsem si
> nastavil povoleni su, bylo to v pohode, ale ted pouzivam jeden program,
> nevim, jestli ho znate ( mohu poslat, je to free )jmenuje se
> WinSCP,ktery slouzi na sifrovane kopirovani souboru mezi winnt a freebsd
> serverem. Neumoznuje ale prehlaseni na oota po zalogovani, musim se tam
> hlasit s rootovskymi pravy hned. Co mam tedy nastavit, aby mi to bylo

Musite zmenit v  /etc/ssh/sshd_config

PermitRootLogin no

na yes

Obecne se to ale nedoporucuje, za bezpecnejsi se povazuje policy donutit
kazdeho se zalogovat na sebe a pote su-cknout.

Spatne se to ale kombinuje se scp. Scp je vlastne ssh spojeni, pres
ktere se posle prikaz pro cteni/zapisovani spojeni.

Kdyz se nad tim zamyslim, asi by melo byt mozne vytvorit prikaz
"suscp", ktery by zavolal ssh s prikazem "su;scp" k provedeni na druhe
strane. Pak by i melo byt mozne doplnit tuto funkcionalitu do WinSCP.

			Vlada M.