Postup autorizace

Jakub Nesetril jakub at nesetril.cz
Mon May 21 14:39:22 CEST 2001

Zdravim,

mam dost obskurni otazku - sam moc nevim kde zacit. Vcera mi na jednom FreeBSD 3.4 stroji "nejak" najednou prestala fungovat autorizace (standardnim heslem pres /etc/master.passwd). Jelikoz jsem mel na stroji zrovna otevreny root, zkusil jsem heslo zmenit a peclive si poznamenat. Zmena probehla uspesne, ale nove heslo take nefunguje.

O neco pozdeji spadlo spojeni. Situace je nyni takova, ze na stroji se 2ma accountama a rootem root a jeden account nechodi. Treti account funguje. Nefuguje su, nefunguje ssh, nefunguje login - zkratka mi prijde, ze to neni problem na urovni nejakeho programu ci demona, ale primo na urovni autorizace v systemu.

Pouzivam pouze standardni passwd, zadny kerberos ani s/key apod.

Nema nekdo nejaky napad kde zacit / jak postupovat? Muze mi nekdo objasnit postup, kterym prochazi pozadavek na autorizaci?

Dik,

Jakub