mcedit, nebo podobny editor. doporucte mi neco prijemnejsiho, nez vi

Erich Vinclav terchova at vratna.sk
Fri May 4 10:02:11 CEST 2001

Dňa Pi  4. Máj 2001 07:35 ste napísali:

> Aha ? Dekuji pane Cejka. Coz, s vi pacovat umim, se
> souborem .exrc jsem mel porad problemy, kopirovabni vramci souboru je
> hracka, ale pokud si otevru novy soubor :e :E , uz nejsem schopen
> nakopirovat text j jednoho souboru do druheho. padl tady navrh jako pouzit
> mys, ale to le jen v Xwin a ja x-ka nepouzivam. Jak se tedy kopiruje text
> ze souboru do souboru, ktery jsem si otevrel v novem okne pomoci :E ?
> Oznacim zacatek bloku, konec bloku, otevru soubor ve druhem okne pomoci :n
> nebo :prev a pak vlozim blok pres p, P, atd ? Jestlize je to tak, tak ten v
> [...]

Co takto pouzit prikaz :r nazov_suboru ?

Vazeny priatel,

teraz mozno potrebujete robit len nieco jednoducheho. Skor ci neskor vsak
zistite, ze potrebujete este nieco, potom dalsiu vlastnost atd. Skutocne by
ste mali zacat uvazovat o vybere vhodneho a schopneho editora, ktory by ste
sa poriadne naucili 1x a mali ho na vsetkych platformach. Takymto je asi vim
(aspon rozsirenejsi editor som nevidel, samozrejme uvazujem o vi a vim
spolu). Taktiez som sa svojho casu snazil pouzivat rozne editory typu joe a
pod. Teraz pouzivam vim aj pod win (miesto homesite a podobnych mamutov) a
som velmi spokojny. Neberte to prosim ako nejaku reklamu, snazil som sa len
naznacit, ze editor je vazna vec, a preco by som sa mal ucit nieco 10x, ked
staci raz a je to dokonale (temer :)

S pozdravom

* Erich Vinclav, Omnitrade a.s.
* mail : terchova at vratna.sk