mcedit, nebo podobny editor. doporucte mi neco prijemnejsiho, nez vi

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Thu May 3 20:58:40 CEST 2001

Keklak Peter 01 wrote (2001/05/03):

><P><FONT SIZE=2>Hmm... jeste jsem ho netestoval, protoze me odradil ten nazev,
>rikal jsem si, ze vim - vi je to stejny:-)) Je to neco podobnyho, jako mcedit?
>Lze v nem jednoduse kopirovat do schranky a zase vkladat do jineho souboru? Me
>prave vi dela problemy, neumim kopirovat texty z jednoho souboru do druheho
>atd... Dekuji testnu ho.</FONT></P>

Pri prekladu mc z portu s WITH_SLANG by se mel editor prelozit,
mluvime-li o volbe --with-edit.

Vim je podobny jako vi, tohle jste asi nehledal.

Tohle pro vi (je to rozsireni - nvi) nestaci?

Zacatek bloku: mx
Konec bloku: y`x | y'x | d`x | d'x | "ry`x | "ry'x | "rd`x | "rd'x
Vlozit blok: p | P | "rp | "rP
Novy soubor ve stejnem okne: :e soubor
Novy soubor v novem okne: :E soubor
Prechod mezi soubory v jednom okne: :n | :prev
Prechod mezi okny: Ctrl+W
Prirazeni makra na klavesu: map ...

Jeste je dobre si do .exrc nebo /etc/vi.exrc dat toto
(^V je Ctrl+V a ^I je Ctrl+I):

	set filec=^V^I
	set cedit=^V^I

Vim to vsechno take umi a jeste neco navic, jen obcas trochu jinak.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science