freebsd a logicke partitions (problem s instalaci)

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Tue Mar 20 08:43:33 CET 2001

Pavel Kolesnikov wrote (2001/03/19):
> Partition editor ovsem pusobil dojmem, ze logicke
> partitions neuznava - zobrazoval mi je pouze jako jednu
> fyzickou typu "unknown".

Neuznava, protoze si sam vytvari svou vlastni extended
a ta je prijatelna jen v primarni casti.

> Mam to chapat tak, ze zamer nainstalovat FreeBSD na
> jednu z logickych partitions (na puvodnim Linuxu /dev/hda5)
> neni realizovatelny, nebo jsem nekde neco prehledl?

Nevim, ze by to bylo mozne.

> Omlouvam se, pokud to, co jsem prehledl, je notoricky
> znama a pro FreeBSD nespecificka blbost :)

Ja to beru tak: Linux si v primaru vlastni extended nevytvori
a aby nebyl swap jako jedna z primarnich casti, k vytvoreni
logickych casti to docela smeruje. FreeBSD si v primaru vytvori
svoje vlastni logicke casti pro svazky i pro swap a vytvareni
logickych casti se obycejne muzu vyhnout.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science