ZIP disk

Dalibor Sramek dali at vse.cz
Wed Jan 31 08:29:09 CET 2001

> At delam co delam, nedari se mi naformatovat ZIP disk na souborovy system
> FreeBSD.
> Nevi nekdo jak na to?

To bohuzel nevim, jen bych upresnil problem, ktery mam taky a jeste jsem
to nestihl napsat do konference.

Takze FreeBSD 4.2 release:

postup podle handbooku

dd if=/dev/zero of=/dev/afd0c count=2 - probehne OK
disklabel -Brw auto /dev/afd0 - probehne v pohode
newfs /dev/afd0c - chyba

Pisu to ted z hlavy, takze si presne nepamatuju chybovou hlasku, ale je to
neco jako invalid block command...

Zipka je interni ide povesena jako slave na sekundarnim ide. System ji bez
problemu nadetekuje jako /dev/afd0.

Zajimave je, ze ve FreeBSD 3.4 jsem pracoval se zipkami bez problemu.

V 4.1 jsem nejenze nenaformatoval, ale ani nenamountoval polovinu zipek s
VFAT. V 4.2 aspon mountuji bez problemu, ale formatovani ne a ne.

Dalibor Sramek