lokalizace msdos disku

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Wed Jan 24 11:38:25 CET 2001

Vladimir Mencl, MK, susSED wrote (2001/01/24):

Hmm, je to nejake divne. O jakou verzi FreeBSD se vlastne jedna?
Pripada mi zvlastni, ze by napr. disketa s ceskymi nazvy vytvorena
ve Win98 nemela byt stejne citelna ve WinNT.

> Zkousel jsem to na jednom prikladu - adresar Napoveda v \WINNT.

Ted jsem to zkusil ve Win98 s disketou, kde jsem dal do nazvu souboru
vsechny horni znaky psaciho stroje, u s krouzkem a t s hackem a zadny
problem nevznikl. V cem se mohou WinNT lisit?

> Pripada mi, ze prikaz jsem trefil spravne, ale tabulky jsou mozna
> spatne.... ?

Ze by jine kodovani?

> Ono se to deje v msdosfs i pri vyhledavani?

Uz nevim, to vi asi jen zdrojovy kod. Nejspis jak kdy. Pri zobrazovani
kratkeho nazvu asi ano, protoze vsechny znaky jsou myslim ulozene
jako velka pismena, ale zobrazuji se jako mala pismena (jestli na to
nahodou taky neni nejaky parametr).

> Zkousel jsem to prozkoumat, konkretne pro pripad rcaron:
> iso-latin kod je 248 (decimalne).
> Na jeho pozici je v tabulkce (1) 0x0159, to r odpovida....
> Podivam se jeste diskeditorem a overim to.

V pripade dlouhych nazvu se asi prevody velkych pismen na mala
nedelaji, taze je-li zavedena tabulka iso22dos, nejak mi neni jasne,
proc se r s hackem nezobrazi. Ted se divam a v adresarove polozce
0x0159 vidim taky a r s hackem se mi zobrazuje.

> Dle manualove stranky by takoveto chovani (zejmena pri mazani) melo
> nastat jen pri soucasnem pouziti "-s" a "-9".

Po opetovnem shlednuti manualove stranky a "-9" uz verim i tomuto.

> O tom, jestli je pak zcela ignoruje, a znici je i pri zapisu do
> adresare, ktery se techto souboru primo netyka (pridani noveho souboru),
> jsem se tam nedocetl...

Zdrojovy kod :-)

> ls: Získání dalších WWW dotaz?.iqy: Invalid argument

To opravdu vypada na zmatene kodovani.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science