lokalizace msdos disku

Vladimir Mencl, MK, susSED mencl at nenya.ms.mff.cuni.cz
Tue Jan 23 15:04:23 CET 2001

Tak mam dotaz k lokalizaci - pristupu k msdos diskum s cestinou z Win.

Pripojuji lokalne disky, na ktera WINNT obcas neco zapisou s ceskym
jmenem souboru. Pripojuji je s -l flagem, tedy vzit dlouha jmena, jak
jsou ulozena.

Soubory, ktere maji v nazvu cestinu, jsou nepristupne. Z adresare jsou
precteny, ale jejich jmeno neni akceptovano zadnym systemovym volanim,
nejde na ne ani stat, tedy je nezobrazi ani ls -l:

root at azeroth:/#ls -l /newdos1/WINNT/ > /dev/null
ls: Nápov?da: Invalid argument
root at azeroth:/#

Zkousel jsem tomu pomoci nastavenim jak locale, tak i prekodovaci
tabulky - ale neuspesne.

mount_msdos -o rw -W iso22dos -L cs_CZ.ISO_8859-2 /dev/ad0s1 /newdos1

No, ale je mi jasne, ze to je blbe - disk neni v iso8859-2, ale v
CP1250. (nebo vlastne unicodu, ne?)

Existuje nekde definice locale pro cp1250 ?

A da se nejak vsunout pro mount tak, aby se prekodovavali jen jmena
souboru - ale NE obsah?

A jdu na to vubec spravne?

Vlastne ani vubec netouzim po tom mit soubory prejmenovane tak, aby
nazev daval smysl - staci mi, kdyz pujdou otevrit. Nepouzivam ale "-s",
bojim se, ze mi to pak bude nicit dlouha jmena pri pridavani novych
souboru. Nevite nekdo, jak se to chova?

... kdybych vedel, ze to "neskodi", tak to asi pouziju - vadi mi i
mezery v nazvech adresaru, nefunguji s tim pak konstrukce jako

find / | xargs grep

nebo

du -k | xdu

            diky za odpoved