cestina v emulaci linuxu

Martin Machacek mm at i.cz
Mon Sep 18 09:40:59 CEST 2000

Mili kolegove,

nevite nahodou nekdo jak pocestit emulaci Linuxu ve FreeBSD? Jde mi predevsim o
Netscape. Byl jsem nucen prestat pouzivat FreeBSD verzi protoze to padalo vice,
nez jsem byl ochoten snaset (napr. pri kazdem lichem pokusu o zadani passphrase
k certifijatu nebo pri skoro kazde uspesne autentizaci k WWW serveru v basic
modu). Tak jsem nainstaloval linuxovou verzi a je to o poznani lepsi (prece
jenom je to ze strany Netscapu "supported" verze, takze ji asi alespon obcas
testuji). Jediny problem s linuxovou verzi je ten, ze se mi nedari Netscape
presvedcit, aby bral z klavesnice znaky, ktere nejsou v ISO_8859-1 (tedy
hackovana pismenka). Pro uplanost mam FreeBSD 4.1 s XFree86 3.3.6,
linux_base-6.1 a (Linux) Netscape 4.75 (instalovany z portu). V nativnich
FreeBSD aplikacich mi funguje cestina pomerne dobre (v zavislosti na aplikaci).
Kazdopadne ve FreeBSD verzi Netscapu jsem nemel s cestinou problemy. S vyuzitim
brutalni binarni patche jsem Netscape dokazal presvedcit, ze ji pouzival i ve
widgetech. Ve skutecnosti, tu samou patch jsem aplikoval i na linuxovou verzi a
opravdu ceske znaky se spravne zobrazuji i ve widgetech, ale nejsem schopen je
napsat z klavesnice (takze napr. kdyz chci hledat v telefonnim seznamu u
Telecomu, tak si musim jmeno obsahujici hackovena pismena napsat nejdriv na
clipboard a potom ho do vstupniho policka 'pastnout').Zatim jsem zkusil
nakopirovat /usr/X11R6/lib/X11/{locale,nls} a pro jistotu i ../xkb do
/usr/compat/linux/usr/X11R6/lib/X11 (adresar ../X11 jsem musel vytvorit). Take
jsem do /usr/compat/linux/usr/share/locale/cs nakopiroval vse z
/usr/share/locale/cs, ale ani jedno ani druhe (ani oboji soucasne ;-))
nepomohlo. Nevite nahodou nekdo jak na to?

Diky,

        Martin

---
[PGP KeyID F3F409C4]