VLAN na sitovem rozhrani

Dan Lukes dan at fio.cz
Fri Aug 18 15:55:45 CEST 2000

Tomas Podermanski wrote:

> Dobry den,
>     rad bych se zeptal, zda-li nekdo nezkousel nekdy zprovoznit podporu
> VLAN na beznem sitovem rozhrani. Vetsina literatury uvadi, ze je nutna
> podpora na urovni HW. Na BSD by to vsak melo fungovat nejakym zpusobem i
> na bezna rozhrani (fxp a spol.). Jedina dostupna dokumentace ke, ktere
> jsem se dostal je man ifconfig, kde je cela situace na muj vkus popsana
> velice skromne (nebo jsem natvrdly), na internetu jsem zadnou nenasel a
> zkoumani zdrojaku je na mne ponekud drsne. Veskere me pokusy zpravidla
> konci chybou SIOCGETVLAN: Invalid argument :-(

	No, nikdo se neozyva, tak to zkusim ja. VLAN nebeha na "beznem"
rozhrani. Parametry "vlan" a "vlandef" lze pouzit pouze pro vlan pseudo
zarizeni, ktere se prave pomoci techto prikazu "sprahne" s nejakym
fyzickym interfacem.

	Tato odpoved nutne implikuje dalsi otazku. Odpoved na ni zni:

pseudo-device	vlan	1

a prelozit kernel

Pricemz cislo je pocet takovych zarizeni. A tohle opravdu prilis
dokumentovane neni (alespon tam, kde bych to hledal ja, tedy "man vlan"
nebo "more LINT")

Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz
AKA: dan at nic.cz, dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz