Kdy provest shutdown UPS?

Petr Holub hopet at chemi.muni.cz
Tue Aug 1 18:13:57 CEST 2000

> Ted si vlastne uvedomuji, ze presne nevim co se stane potom. Myslim, ze UPS
> odpoji napajeni a v pripade ze sit znovu nabehne se napajeni pocitace znovu
> nahodi a pocitac nastartuje. Nemam, ale moznost to ted overit (jsem mimo
> kancelar).

Tam jde ten moment, kdy elektrika nabehne v okamziku, kdy je system nachystany
k vypnuti. Pokud se neprovede vynucene zabiti te UPS, tak ona pobezi vesele dal
a masina se nerestartuje a bude viset porad v tom stavu pripravenem k vypnuti.

Jenze - kdyz necham probehnout normalni "shutdown -h +0", tak mi to pozabiji
vsechny demony (nestane se totez i tomu upsd??) a zadny restart prip. vypnuti
UPS
se konat nebude.

Ja bych potreboval, aby to na konci (az to pozabiji vse a odmontuje filesystemy)
nez to vypise ze system halted provedlo "/usr/local/sbin/apcsmart -k
/dev/cuaa1".
Tim se da povel UPS ze se ma vypnout. Problem je v tom, ze netusim, kam to
narvat (v kaznem pripade ne do /etc/rc.shutdown, to je moc brzo).

Petr

                            Petr Holub
                        Masaryk University
Dept. Physical Chemistry              Supercomputing Centre Brno
Faculty of Science                   Institute of Compt. Science
Kotlarska 2, 61137 Brno, CZ        Botanicka 68a, 60200 Brno, CZ
phone: +420-5-41129312                    phone: +420-5-41512278
e-mail: hopet at chemi.muni.cz            e-mail: hopet at ics.muni.cz