Dotaz na PostgreSQL na FreeBSD

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Thu Jul 20 14:04:39 CEST 2000

David Marko wrote (2000/07/20):

Tak ted je asi rada zase na mne :-)

> Tak se zdá, ze chyba je opravdu v locale na FreeBSD. Udelal jsem jeste vse

To jsem si trochu myslel na zacatku - ale ted uz chybe v locale neverim.

> podle p. janika a stale stejne. Natukal jsem tam tedy vetsinu ceskych znaku
> a nize je vysortovany vysledek.(prikladam ho i v textovem souboru)

Zkusil jsem na FreeBSD 4.0 zaslany vysledek poslat sortu a ze sekvence
	a á b c č d ď e ě f g h i í k l ň Ó Ó ó r ř s ú ů z Š Ž š ť ž
jsem dostal
	a á b c č d ď e ě f g h i í k l ň Ó Ó ó r ř s Š š ť ú ů z Ž ž.
Pokud by skutecne byla chyba v locale, sort by sekvenci vratil spatne
serazenou - ale ja tam zadnou chybu nevidim. Schvalne to zkuste taky
(jednotlive radky jsem slil na jeden, aby se to dalo cist...).

Muj nazor je takovy, ze data jsou v PgSQL ulozena v jednom kodovani,
ale razena jsou podle jineho kodovani. A jelikoz se to tyka pouze
pismenek Šš(Ť)ťŽž, skoro najisto muzu rict, ze jsou krizena kodovani
ISO_8859-2 a Win1250.

Mam takovy trapny dotaz: Nepisete nahodou ta ceska pismenka v nejakem
terminalovem okne ve Windowsech? Pokud ano, tak by to chtelo zapnout
prekodovani Win1250 do ISO_8859-2, jinak budeme hledat problem jeste
hooodne dlouho.

> Kdo udrzuje ceske locale? Na koho se da obratit?

Viz udaje o sest radku nize ;-) Ale tuto konferenci
ctu stejne jako privatni mail, takze sem to bohate staci.

Sveruji vas opet do pece p. Krale a jinych PgSQL odborniku :-)

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science