Filtrace podle MAC

Radek Skokan skokan at lanprojekt.cz
Wed Jul 19 16:05:45 CEST 2000

Jak to myslis? Uzivatel bude ziskavat IP z DHCP serveru podle jeho MAC a
zaradi se bud do jedne nebo druhe site. Jedna sit bude mit pomoci QoSu
rychlejsi pristup na Inet nez druha. Ale jak zabranit nejakemu pomalikovi,
aby si nastavil rucne IP rychlejsiho kolegy, ktery ma pocitac zrovna
vypnuty? Zatim to delam na Linuxech, kde se da v novych kernelech filtrovat
MAC (iptables), na to BSD to chci prevest jen pro svuj "sirsi prehled".

Nahodou nevite o nejakem peknem softwareovem firewallku, ktery umi zjistovat
i prenasene zluzby? Vcera jsem se mel pokusit zakazat ICQ, ale o ni to
spousteji na mnoha portech a kdo vi, jake vsechny IP vubec vyuzivaji a
nemaji uvedene v DNS.

Radek