Cestina do Xwindows

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Wed May 10 09:49:28 CEST 2000

Ondra Koutek wrote (2000/05/10):
> 1) Ceska klavesnice na consoli - Prepinam pouze docasne pomoci AltGr.
> Trvale nejsem sto zmenit klavesnici.

O jakou verzi FreeBSD se jedna a jak se ta ceska klavesnice jmenuje,
nebo kde se da stahnout? Z jejiho popisu lze prepinani klavesnic snadno
vycist. Pokud je to 4.0 a cs.latin2.qwertz, pak Alt+Shift bude to prave.

> 2) Kdyz jsem si v xwindows nastavil    XkbLayout       "czsk"
> pri v miste include "us(pc102)" mi xwindows krici, ze layout us nema
> sekci pc102. Jenomze on ji ma.

Hmm. To by chtelo asi skutecne primo videt ten system (verze?
reprodukovatelnost?). XkbLayout radsi nepouzivam - nepomuze treba
jen XkbKeymap "xfree86(us_cz_qwertz)"?

PS: Nastaveni LANG=cs_CZ.ISO_8859-2 (nebo neco jineho funkcniho)
a export LANG jsou skutecne potreba.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science