Free/Net/OpenBSD

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Wed Mar 15 19:09:03 CET 2000

Vlasta 'Solvina' Seliga wrote (2000/03/14):
> Chtel jsem se zeptat jake sou rozdily ve FreeBSD, NetBSD, OpenBSD? pokud
> sem pochopil vsechny sou postaveny na BSD 4.4, jsou zdarma, alespon co sem
> nasel na jejich strankach a jedny rozdil kery sem nasel spociva v tom ze
> jedine ISO, kere sem nasel k temto distribucim bylo k freebsd.

Odpovidat na toto neni jednoduche a nikdy asi nebude zadna odpoved
perfektni. Zhruba ale lze napsat toto:

FreeBSD - solidni uzivatelska a vyvojarska zakladna, asi nejvice
  pritulne beznemu uzivateli (i treba diky existenci oficialniho
  CD image); nejblizsi k Linuxu
NetBSD - duraz kladen na prenositelnost na ruzne platformy
OpenBSD - duraz kladen na bezpecnost systemu

> dale me zajima licencni podminky. Pokud jsem pochopil FreeBSD je zdarma i
> pro komercni pouziti. Ale na strankach Open a Net BSD pisou zi tyhle

Vsechny tri systemy jsou pod BSD licenci, ktera umoznuje vytvaret
proprietarni reseni zalozene na techto sytemech, aniz by bylo nutne
zverejnovat sve modifikace.

> distribuce sou free, takze se ptam jsou nejake rozdily??

Nejlepsi je zkusit vsechny tri systemy a hledat.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science