Zacatecnik

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Mon Dec 13 17:37:21 CET 1999

Radek SKOKAN wrote (1999/12/13):
> - Kde se o nem muzu neco dovedet? Na Linux je plno knizek, cteni na webu; Samozrejme nejlepe hodne a cesky

Hmm. Ja se o dokumentaci krome manualovych stranek nikdy moc nezajimal.
Ceskeho nic moc neznam, ale precteni knih o Linuxu take hodne pomuze.
Mozna nemusi byt spatne precteni /usr/share/doc/handbook/*, kde se
o FreeBSD specifickych zalezitostech dost zminuji.

> - Kde se da sehnat? Mam pomale pripojeni k Inetu a zatim jsem objevil nejakou bratislavskou zasilkovou sluzbu. Da se koupit nekde v kramu? Nema ho nahodou na opaleni nekdo z Plzne?

Treba se ozve Jirka ;-)

Tady v Brne by jedna firma byla, ale byl by to oficialni
release dovezeny primo z USA.

> - Budu potrebovat Sambu. Je v tom nejaky problem (treba jako spatne zamykani pri databazovani s RedHatem 6 a Sambou 2.4)?

Muze byt a nemusi. To se proste musi vyzkouset. A jako na potvoru jsou
problemy vsude a vzdy nekde jinde :-)

> -Da se pouzivat FreeBSD na doma? - StarOffice, Netscape, ......

Proc by ne. Netscape je nativni, StarOffice by melo bezet v Linuxovem
rezimu (jen nevim, zda pouze v -currentu, nebo i v 3.3).
Ale v tomto smeru neni nad Windows (to myslim vazne).

> -Beha to i na jinych platformach nez i386? Ktere komercni UNIXY jsou typu BSD a ktere System V?

Jen na i386 a na Alphach.

To rozdeleni se uz ponekud vytraci. UnixV systemy casto podporuji veci
z BSD a BSD systemy casto implementuji veci typicke pro UnixV.
Obecne bych rekl, ze vetsinou to je SystemV (Solaris, Unixware,
Irix...) a FreeBSD, OpenBSD a NetBSD jsou proste *BSD.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science