Multiprocessor

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Thu Dec 9 11:33:18 CET 1999

Michal Mertl wrote (1999/12/09):
> Tady jsem myslel nebyla by to blbost? Vzdyt vlanka vypadaji jako procesy a
> nemuzou mit tudiz stejny pid.

Huh. Jsem zmaten ;-)

Asi takhle: Kdyz se da make -j X, tak to pry vyrazne kompilaci urychluje
a ja tomu verim. Z toho usuzuji, ze na gid zalezet nemuze, protoze urcite
vsechny make a gcc procesy maji urcite gid shodny.

Vlakna nemuseji vypadat jako procesy. Tento predpoklad mate urcite
z Linuxu. Jenze implementace vlaken v Linuxu je take ponekud "zvlastni".
Aby si zjednodusili situaci, kazde vlakno je polo-procesem. Hezka vec,
ale ma sve meze.

Vlakna skutecne mohou vypadat pouze jako jeden proces a na systemech
jako jsou Unixware nebo Solaris tomu tak skutecne je a vlakna maji
vyresena kvalitne i na urovni jadra.

FreeBSD by si mohlo take vybrat cestu Linuxu, ale vyvojari se spise
priklaneji k narocnejsi a trnitejsi ceste, ktera musi byt teprve
dokoncena...

> Radsi budu s tim psanim sem brzdit, abych vam nepripadal jako idiot :-).
> Bohuzel totiz nevzdelanec co se tyce nekterych vlastnosti *nixu jsem.

Tohle se da tezko komentovat ;-) Snad jedine: Na takove myslenky prosim
co nejdrive poslat kill -9...

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science