Multiprocessor

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Thu Dec 9 10:07:37 CET 1999

Michal Mertl wrote (1999/12/09):

> Jo, chodi to. Mam dvakrat P100 a jsem spokojeny. Multiprocessing pod FreeBSD
> je pry bohuzel trochu zvlastni: procesy se stejnym gid bezi vzdy na stejnem

Pokud mel byt skutecne gid gidem, tak je to fakt zvlastni a docela rad
bych to na nejakem multiprocesoru zkusil (na zadny s FreeBSD pristup
nemam). Pokud gid mel byt pidem, tak by to melo byt dano nedokoncenosti
implementace vlaken v jadre. Stav -currentu v tomto smeru neznam.
Prechodnou zaplatou by mohlo byt pouziti linux_threads, takze mozna
vicevlaknovy rc5des pro linux by jet mohl dle ocekavani. Ale to uz
by urcite chtelo SMP s -currentem a spis uz jen spekuluji.

> S tim souvisi i problem: jak vlastne zjistim nejake zatizeni pocitace? Xload
> i top ukazuji asi to same: nejaky "load average". Co to znamena? Kdyz mi bezi

Load average je prumerna delka fronty cekajicich procesu (a pripravenych
na beh) na prideleni procesoru za cas 1, 5 nebo 15 minut. Viz man getloadavg.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science