Sdilene knihovny

Milan Kopacka mkop5230 at mail.kolej.mff.cuni.cz
Thu Dec 9 09:01:04 CET 1999

On Thu, 9 Dec 1999, Martin Horcicka wrote:

Ahoj,

> rad bych vedel, co znamenaji u sdilenych knihoven ty cisla na konci (napr.
> libc.so.3) - je to neco jako cislo verze te knihovny? Pouziva to cislo
> nejak dynamicky linker?

Presne tak, pouziva ho proto, aby vedel, kterou verzi knihovny ma pro dany
binar pouzit. Ten si rika s cim chce byt linkovan a s jakou verzi.

$ ldd /usr/local/bin/bash
/usr/local/bin/bash:
        libtermcap.so.2 => /usr/lib/libtermcap.so.2 (0x280a3000)
        libc.so.3 => /usr/lib/libc.so.3 (0x280a8000)

> Nebo spis ne, kdyz kazda knihovna s cislem ma na sebe i symbolicky
> odkaz bez cisla?

Ten bych videl zase pro normalni linker, aby vedel, kterou verzi mas jako
preferovanou pri prekladani.

  Milan