Jak naucit Netscape pouzivat roller na mysi...

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Fri Nov 5 15:16:01 CET 1999

Pokud to nebude nikomu vadit, tak bych se rad podelil s jistou
zkusenosti (jiste nic zavratneho): Jak aplikaci (Netscape) donutit,
aby pouzivala kolecko na mysi.

Kdyby to nekdo nevedel, tak staci do /etc/rc.conf pridat
'moused_flags="-z 4"' a do /etc/XF86Config "Buttons 5" do sekce Pointer,
aby X Window s koleckem zacaly pracovat. Ono by slo i do
/etc/XF86Config pridat navic "ZAxisMapping 4 5" a na "-z 4"
se vykaslat, ale to uz je jedno.

Pak staci treba do ~/.Xdefaults pridat:

Netscape*globalTranslations: #override \
    <Btn4Down>: LineUp() LineUp() LineUp() LineUp() \n\
    <Btn5Down>: LineDown() LineDown() LineDown() LineDown()

a je hotovo. Pocet LineUp()/LineDown() znamena, o kolik radku se ma
stranka posunout na nejmensi pootoceni kolecka.
Samozrejme takoveto rolovani ma i sve problemy (rolovani se zadrhava,
vztahuje se jen na hlavni okno prohlizece, z mne neznameho duvodu
prestane fungovat treba Alt-Q, coz by nemelo...), ale to uz je vec jina.
Spis mi jde o to, ze kdybych chtel kolecko dodefinovat i vsude jinde
(ruzne seznamy voleb a jine), musel bych pro kazdy spravny widget
dodefinovat nejake podobne akce a s tim se mi uz hrat nechce.

Takze mam nakonec malou otazecku: Nehral si nekdo uz s necim podobnym?

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science