Fileserver s IDE

Tomas TPS Ulej tps at ncc.nextra.sk
Thu Nov 4 13:10:08 CET 1999

> 	Mam to zatim spise jako myslenku, abychom nemuseli kupovat
> drahe SCSI disky do SGI. Dal bych tam na zacatek jen sw aplikace, to
> by ale znamenalo narazove prenaseni desitek mega po siti. Podobnych sw

no problem, skor otazka radica.. cache dost pomaha ;)

> by mohlo bezet vice paralelne. Logicky volumy jsem si predstavoval
> taky, da se jim tedy na FreeBSD verit? Mam zkusenosti jen s IRIX
> volumy.

ano, vinum spoji fyzicke partitions do jedneho logickeho zvazku. Pristup nan
cez nfs je ok (akma clovek r4) ale samozrejme klientsky samba. Takze prava
na usera no problem. Vinum ma vyhodu v tom, ze sa spontanne nepreplnaju
disky ;) Cely pristupny priestor je viditelny ako jeden space...

u mna:

df -k | grep vinum

/dev/vinum/vinum1  12097729  9587638  1542273    86%    /data/home/ftp/.1

Fyzicky su to 3 x 4g disky...

--
Tomas TPS Ulej
Network Administrator