nejsou spouste skripty

Martin Machacek mm at i.cz
Wed Sep 29 15:20:18 CEST 1999

On 29-Sep-99 Michal Mertl wrote:
> Ukazka toho co nechodi (a myslim ze by melo)
>
> $./skriptik
> ./skriptik: permission denied
> $cat skriptik
>#!/bin/sh
> echo Tohle se nevytiskne
> $id
> uid=1000(mime) gid=100(users) groups=100(users)
> $ls -l skriptik
> -rwxr-xr-x  1 mime  wheel  36 Sep 28 15:42 skriptik*

Napada mne jenom, ze by filesystem, ve kterem ten soubor je, byl namontovany s
volbou noexec. Eventuelne bych jeste zkontroloval pristupova prava k /bin/sh.

> Dale jsem si rikal,ze bych zkusil zvysit kern.securelevel, ale pak nejsou
> spustit X.
> Fatal server error:
> xf86OpenConsole: KDENABIO failed (Operation not permitted)

Lze to resit tak, ze se X-ka pousti pres xdm, kterou pousti init
(tedy musi byt napsana v /etc/ttys) jeste predtim, nez se zvysi securelevel.
Jinak to opravdu nefunguje a pokud je mi znamo ani nikdy fungovat nebude. Ono
totiz provozovani X severu je samo o sobe dost "nebezpecne".

        Martin

---
[PGP KeyID F3F409C4]