emulace HP-UX, Solarisu .. na *BSD

Martin Machacek mm at i.cz
Wed Sep 29 15:14:39 CEST 1999

On 29-Sep-99 Michal Mertl wrote:
> Tak moc tomu nerozumim, ale zda se, ze OpenBSD je docela sikovne:
> "OpenBSD supports binary emulation of most programs from SVR4 (Solaris),
> FreeBSD, Linux, BSD/OS, SunOS and HP-UX."

Ano, vzdy na platforme, pro kterou existuje i "nativni" OS. Tedy napr. na
Intelu FreeBSD, BSD/OS a Linux, na Sparcu SunOS, na PARiscu HP-UX. Predpoklada
to ale, ze v systemu jsou nainstalovany dynamicke knihovny z "nativniho" OS.
Takze urcite neumi napr. emulovat HP-UX na Intelovskem PC a pochybuju i o tom,
ze umi emulovat Linux na Sparcu (ale neni to vyloucene). FreeBSD umi emulovat
na Intelu Linux (a to velmi kvalitne), SCO Unix (lepe receno obecne SYSV R4
Unix) a BSD/OS (jak dobre to nevim). Co se knihoven tyce plati to same co pro
OpenBSD.

Obecne lze rici, ze pokud clovek potrebuje predevsim prenositelnost a nejakou
interoperabilitu s aplikacemi pro "nativni" OS na ne-Intelovskych platformach,
zrejme mu lepe poslouzi NetBSD nebo OpenBSD. Sam pouzivam NetBSD na Alphe a
funguje to. Nicmene jsem nezkousel poustet pod nim aplikace pro Digital Unix
(a.k.a Compaq True64) a ani to nemam v planu. Oproti FreeBSD se to hure
instaluje a celkem je na tom mnohem vice "rucni" prace, bzvlaste na 64-bitove
architekture (temer kazda aplikace se musi mirne doupravovat).

        Martin

---
[PGP KeyID F3F409C4]