Swap pager: out of space.

billik at pefstud.uniag.sk billik at pefstud.uniag.sk
Mon Sep 20 11:00:30 CEST 1999

On Sat, 18 Sep 1999, Jaroslav Klaus wrote:

> Pokud se dobre pamatuji, tak si gimp vytvari swap file sam nekde v
> prostoru ~/.gimp. Takze je otazka co kde vytece a jestli to neni
> prilis stara verze. Nakonec 60x10000 (nejaka nudle do pozadi html?)
> neni zas az tak moc, i kdyz ta pamet muze casem naskakat.

Nie je to sliz (cz: nudle) do pozadia, to by stacil 60x1280 :-)
Ono to tak nie je chyba Gimpu, ale jeho filtrov ci coho.
Problem je v tom, ze adobe fotosopa mi neurobi layer s antialiasovanym
textom znakov od 0 po FF pri velkosti 50 pixelov. Neviem ako 5.0.
A tak si robim ikony:-)

> Spis nez na swap systemu muzete mozna narazit na limit pameti usera
> viz.  /etc/login.conf. Byvalo to defaultne nastavene na cca 60M. Jak
> je to ted nevim.

Pouzivam to ako workstation, takze sa ako root vyhybam roznym limitom.
(co ma niekedy pekne nasledky:-))
Ale za toto vdaka:

> swapovani do souboru:
> 1) do konfigurace kernelu pridat pseudo-device vn [num] (viz. vn(4))
> 2) vytvorit device /dev/vn*
> 3) vytvorit soubor (napr. pomoci dd(1))
> 4) nakonfigurovat vnode s feature swap (viz. vnconfig(8))
>
> Pokud je mi znamo, tak po swapon(8) nevede cesta zpatky (nevim jak v 4).

Mozem si ho zapnut kedykolvek? V pripade ze ho nechcem mat stale zapisany
v /etc/rc... ?

Predpokladam, ze system si potom chrani swapovaci subor pred poskodenim,
fragmentovanim alebo zmazanim.?!

> No to netusim. :-)

Aby mohli hasit lesne poziare.

A viete preco maju slony ploche nohy?

> Jarda Klaus

Inac, velmi pekne dakujem za popis k swapovaciemu suboru.

s.