divny vypis z df

Cejka Rudolf cejkar at dcse.fee.vutbr.cz
Fri Sep 10 19:32:22 CEST 1999

Slavo Uhrin wrote (1999/09/10):

> Aha. A preco sa potom to miesto zaplnuje, ked je rezervovane?

To bych musel videt ten pocitac, procesy na nem bezici a spravcovy ruce...

> Naco vlastne je potrebne rezervovat miesto pre rootovske procesy?

Aby meli spravci malinko lehci spravcovani. Trochu to souvisi i
s historickym vyvojem Unixu - kdysi davno jeste nebyly kvoty a s plnym
diskem se Unix moc dobre nedokazal vyrovnat (ale i pres dnesni moznosti
se rezerva pro spravcovani hodi). Timto zpusobem bezni uzivatele nemaji
sanci cely disk zaplnit a spravcum uz staci jen hlidat sve (= rootovske)
procesy, aby disk nezaplnily. To je o moc jednodussi, nez hlidat i uzivatele.

Ale mozna jsem take zcela nepochopil, co presne vam neni jasne.

--
Rudolf Cejka   (cejkar at dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science