OT: CD FreeBSD

Jan Satko satko at quanto.uniag.sk
Wed Sep 8 14:24:21 CEST 1999

> .. takhle nejaky konkretni priklad, v cem, ze ta vetsi "ohebnost" (nebo
> ohybnost) spociva, by nebyl? Nejak me vubec nic nenapada ...

no nieco ako /proc by vo freebsd bolo zaujimave. ale samozrejme ze sa da
narabat aj so sysctl.

skompilovat si kernel podla potreby a vsetko si sam nastavit. co ma byt
priamo v kerneli co sa ma natahovat ako modul,alebo co sa ma natahovat
rucne. tym padom bleskurychle si z toho spravit cisty router, firewall
a ziadne dns alebo ine  citlive blbosti na ktore by mohol system reagovat.
tym padom ludia pisu programu pre linux asi tak ako iny pre windows a pod
dosom to neslape. ale to bude v tom ako uz tu bolo pisane ohladne toho
marketingu.

> Domnivam se, ze z *BSD lze stejne dobre udelat workstation jako z Linuxu,
> proste tim, ze se jako workstation pouziva. Ve skutecnosti, pokud se na te veci
> provozuji X-ka, tak z uzivatelskeho pohledu vubec neni poznat, zda se jedna o
> Linux nebo *BSD. Trosku slozitejsi je udelat z Linuxu server, ale take to
> bezpochyby jde.

nuz kernel som na *bsd este nerobil. teda taky kde by som si mohol
vyberat vlastnosti jadra z niekolko 10-tok moznosti. co som zatial
robil tak vzdy sa ma iba opytal co by to asi malo robit a hodil tam
nejake defaultne nastavenia (Dig.UNIX)
ono by nebolo vkusne keby workstation odpovedla ne nejake rarp dotazy,
pripadne si behal po sieti RIP s OSPF alebo BGP. workstationova masinka by
z toho asi dost zblbla, keby toto vsetko podporovala.
mozno niekto bude argumentovat, ze to vsetko sa da vypnut. v poriadku ale
naco to tam potom je, ked sa to nebude pouzivat ? chcem z toho spravit
nejaku bezdiskovu alebo len s malym diskom stanicku a tam mi je kazdy
kilobajtik dobry.

ale urcite ze niekto si nejaky system oblubil, pre ten programuje a druhy
tym padom padne. a takisto system je taky aky si ho admin spravi.

S pozdravom

{   Jan 'EIS' Satko        Slovenska Polnohospodarska Univerzita      }
 }   administrator       Centrum Vypoctovej Techniky a Informatiky   {
{    satko at spu.sk        Tr. A. Hlinku 2, 949 01, Nitra, Slovensko    }