VLAN

Pavol Adamec palo.adamec at tecton.sk
Thu Aug 26 10:58:33 CEST 1999

Nie som si celkom isty, ale myslim, ze ide o software-ovy VLAN. Je to
jedna variant podporovana normou. Do frame-u je vlozena informacia o
cisle VLAN-u a SW na zaklade tejto informacie prijima alebo zahadzuje
frame-y. Toto asi predpoklada NIC v promiscious rezime. V pripade
aplikacie HW (hub, switch), SW nemusi o nicom vediet. Prislusnost
k VLAN-u sa potom v HW nastavuje bud ako port-based (port/switch
ma pre kazdy pripojny port info, do ktoreho VLANu patri) alebo
MAC-address-based (t.j. na zaklade zdrojovej MAC adresy frame-u).
V pripade SW riesenia VLAN vo FreeBSD, tak myslim, ze je funkcne
a aj pouzivane. Usudzujem tak aspon z diskusnych skupin na
freebsd.org (freebsd-net at freebsd.org), kde obcas prebehne nejaka
otazka na VLAN .

Palo Adamec