ICQ a NAT

Martin Machacek mm at i.cz
Thu Aug 19 15:28:11 CEST 1999

On 19-Aug-99 Ladislav Kostal wrote:
> Mozem sa spytat, ako ste to dosiahli a s ktorym klientom?

S micq (verze 0.0.3) a s klientem pro Win95 (ten chodil zcela bez problemu na
prvni naslapnuti).

> Ja som to skusal s licq, ale nejak vobec nebral na vedomie socks5
> demona. Podpora socks5 pravdaze bola zakompilovana.

Ridil jsem se manualem pro runsocks. Vytvoril jsem konfiguracni soubor
/usr/local/etc/libsocks5.conf, kam jsem napsal:

socks5 - - - - 10.1.5.6 -
noproxy - 10.0.0.0/255.0.0.0 - - -

10.1.5.6 je adresa socks proxy a druha radka rika, ze pro sit 10.0.0.0/8 se
proxy nema pouzivat.

Nastavil jsem v environmentu promenne

SOCKS5_USER=<username_z_socks5.passwd>
SOCKS5_PASSWD=<heslo_ze socks5.passwd>

Heslo se myslim nastavovat nemusi, pokud ho socks proxy nevyzaduje. No a potom
jsem spustil:

runsocks micq

A vse, kupodivu, fungovalo. Mym cilem bylo pouze overit, ze ta vec chodi a ze
mam dobre zkonfigurovanou socks proxy a packet filtry na externim routeru a na
firewallu. K zadne "vazne" komunikaci jsem to nikdy nepouzil. Nicmene,
uzivatele, kvuli kterym jsem to vopicarnu delal, jsou snad spokojeni
(kazdopadne si nestezuji).

> Kde sa mu (licq) ma povedat, aby pouzil socks5?

Tak to vam neporadim, protoze licq jsem nezkousel (a asi ani zkouset nebudu).

>                                       Dakujem

Rado se stalo,