ICMP_SOURCEQUENCH

Tomas TPS Ulej tps at ti.sk
Tue Aug 17 19:52:12 CEST 1999

nie je to skor na freebsd-hackers at freebsd.org? :()

>     Pred nedavnem jsem narazil na nekonzistenci v jadre FreeBSD. To kdyz
> zahazuje paket proto, ze nejsou volne buffery, posila zpet
> ICMP_SOURCEQUENCH. Pokud vsak zahazuje paket v ramci traffic shapingu
> (dummyNet) tak neposila nic a paket zahodi potichu.

O akej verzii sa rozpravame?

>     Poslal jsem tedy patch, ktery opravil nekonzistenci tak, ze
> opravil dummyNet (PR 12479). Ten vsak zamitli s tim, ze RFC1812 to jiz
> nedoporucuje a naopak po me chteji patch, ktery opravi "hlavni"
> kod tak, aby to take nedelal.

... a naozaj maju pravdu ') Aspon mne to povedal pred -10 minutami clovek co
po Europe skoli AS pre RIPE NCC

>     RFC1812 rika, ze ICMP se nema (SHOULD NOT) posilat a pokud se posila,
> musi (MUST) byt limitovano jejich mnozstvi. RFC1812 je ale teprve
> proposed standart/elective (a nevypada, ze by se to v dohledne dobe
zmenilo) a
> systemy u kterych se klade duraz na stability by podle nej
> nedoporucuje (NOT  RECOMMENDED) implementovat (RFC2026:[4.1.1])
>
>     Proti tomu stoji platne RFC792/Std0005 (status:
> standard/required), ktere rika, ze v takovem pripade se ICMP muze poslat
(MAY be send).

>     Je tedy zrejme, ze pripustne je oboji chovani - zasilat i nezasilat a
> tak je potreba se rozhodnout, protoze je hloupe, aby jeden system byl ve
> svem chovani sam se sebou nekonzistentni. Starsi schvaleny
> standard je spise (i kdyz nepovinne) pro, novejsi, neschvaleny a ke
schvaleni zatim
> prilis nesmerujici navrh standardu je spise proti.

takze potvrdzujem co som uz hore napisal :) Je pravda, ze aj zname firmy
maju dilemu v tom podla coho fungovat. Konkretna ukazka je cisco1605 a
splnajuce podmienku NEZASIELAT a na druhej strane cisco 530x, ktore sa chova
podla normy ZASIELAT. Ono to moze byt aj otazka urciteho cacheovania
poziadaviek. Ukazkou je Catalyst 2940 a jeho zahadne chovanie :) Pri
spusteni sniffera som ziral ako zahadne sa chova catalyst. Raz ZASIELA a raz
NIE.

>     Kdyz uz jsem do tohohle jablka kousnul, rad bych to dotahl do
> konce at uz tim, nebo druhym smerem - obe reseni jsou v ramci FreeBSD
> mozna a uprava je jednoducha.

To mi uz ktosi vravel, ze je to detska hracka a ma to hotove lavou zadnou a
bol z toho driver zp0 :)

>     Mate tedy nekdo nejake zkusenosti s provozem "za dummynetem" s nejakou
> aplikaci, ktere by zavisela na zasilani ICMP_SOURCEQUENCH ? (To nebudou

WatchIt! r6 for Winblows NT

> aplikaci, ktera by diky tomu, ze dummynet tuto flow-control
> neposkytuje mela nejake problemy ? (Ja tu jednu takovou, co s temito ICMP
pocita

jediny problem je, ze to obcas kusne stroj :) Ale obcas po 10 minutach a
obcas za 2 dni... suvis som neobjavil. Ono sa to obcas kusne aj iba ked to
scanuje local ethernet...

> mam, i kdyz to, ze ICMP chybi pro ni neni fatalni - jen pok zbytecne
pretezuje linku).

Mierne to zvysuje traffic aj nam ale nie viac ako o 2-3%

>     Mate k tomuhle nekdo neco co rict ?

Radsej mailujem ale v principe mozem to stransformovat aj do MP3 a tak :)))
Akurat sa vytesujem nad novymi sluchatkami s mikrofonikom ')

> Mimochodem, FreeBSD ma velice daleko k tomu, aby splnovalo
> pozadavky, ktere RFC1812 na router klade - nestaci to ani na
"conditionally compliant" a
> jestli ho bude potreba prizpusobit, bude to jeste pomerne hodne  zmen v
kodu TCP/IP stacku ...

Akurat som rozimal nad tymto TCP/IP Stackom s ludmi od SUNu. Nie je
tajomstvo,z e firma v ktorej robim bezi na Solaris on SUN + FreeBSD on
Intel/AMD. Historicke korene TCP stacku maju aj svoje nevyhody... ja som
napr. do dnes neprisiel na chut TCPLW (RFC1323)

--
Tomas 'TPS' Ulej
tps at sk.FreeBSD.ORG, tu36-ripe