too many open files

Slavo Uhrin slavo at nt.cenezu.sk
Mon Jun 28 10:07:11 CEST 1999

Zdravim,
dostal som sa do situacie, ked mi system vyhlasil "too many open files".
Skusal som to riesit nastavenim parametrov OPEN_MAX a FD_SETSIZE v
konfiguracnom subore /sys/i386/conf/MACHINE a naslednym rekompilovanim
jadra. Nic sa vsak nezmenilo a chybovu hlasku som dostaval dalej.
Neskor som si vsimol, ze to nemalo vplyv ani na podobne parametre,
vypisovane cez `sysctl -a`:

kern.maxfiles: 1064
kern.maxfilesperproc: 1064

Tieto cisla sa menia, ako som zistil, pri zmene parametra "maxusers",
ale OPEN_MAX alebo SET_FDSIZE nemaju na ne ziadny vplyv.

Moja otazka: aky je presny vyznam OPEN_MAX a FD_SETSIZE, kde sa prejavi
ich zmena a ako ich mozem pouzit? Nie je lepsie nastavovat prislusne
parametre pomocou `sysctl -w`? Maju nejaky napevno zakompilovany
limit?

Slavo Uhrin